Aktualności ze świata Panasonic - baterie Panasonic - dystrybutor

Panasonic dodaje gazu

Drukuj
Kategoria: Panasonic
Innowacyjny projekt japońskiego koncernu przyczyni się do znaczącej redukcji emisji CO2

Warszawa, 27 października 2009r. - Firma Panasonic ogłosiła wyniki półrocznych testów drogowych ciężarówki zasilanej gazem ziemnym (CNG) przeprowadzonych wraz z firmą TOMY Company Ltd. W pierwszym tego typu przedsięwzięciu w Japonii obie firmy zrealizowały wspólnie serię 48 przejazdów testowych pomiędzy Tokio a Osaką w okresie od kwietnia do września tego roku. Testy przeprowadzono przy użyciu prototypowej ciężarówki opracowanej w ramach projektu stworzenia zasilanego gazem pojazdu nowej generacji ogłoszonego przez japońskie Ministersto Infrastruktury, Transportu i Turystyki. Wyniki okazały się bardzo pozytywne: w porównaniu do konwencjonalnych ciężarówek z napędem diesla osiągnięto 10% redukcję emisji dwutlenku węgla i 90% redukcję emisji tlenków azotu. Obecnie w Japonii użytkowanych jest około 37,000 pojazdów zasilanych gazem ziemnym. Około 17,000 z nich stanowią ciężarówki, głównie o ładowności do dwóch ton. Jednak testowany prototyp jest jedyną ciężarówką dalekiego zasięgu tego typu poruszającą się po japońskich drogach. Pojazd jest w stanie przejechać ponad 600 km na jednym zbiorniku gazu. Jest to zapowiedź nowej generacji oszczędnych samochodów użytkowych będących alternatwywą dla tradycyjnych ciężarówek napędzanych silnikami diesla.
Panasonic
Firmy Panasonic i TOMY w niektórych regionach korzystają z tych samych tras. Przykładowo Panasonic wysła telewizory VIERA z fabryki w Osace w kierunku wschodnim do centrum dystrybucyjnego w Urayasu na przedmieściach Tokio. Z kolei firma TOMY wysyła zabawki i inne produkty w kierunku zachodnim, z Urayasu do klientów w Osace. Dlatego też obie firmy planują zrealizować wspólnie 250 przejazdów w bieżącym roku fiskalnym (kończącym się w marcu 2010 r.) za pomocą pojazdów konwencjonalnych, jak i napędzanych CNG (96 tras). Współpraca pozwoli na wyeliminowanie 7,600 km „pustego przebiegu” w obecnym roku finansowym. Firmy szacują, że powyższe działania doprowadzą do zredukowania emisji CO2 o 18 ton w okresie całego roku.

Firmy Panasonic i TOMY planują także szerzej wykorzystać atut, jakim jest bliskość ich centrów dystrybucyjnych. W tym celu będą współpracować na polu logistyki, co pozwoli zoptymalizować wydajność procesu dystrybucji produktów, a także ograniczy szkodliwy wpływ transportu na środowisko. W momencie wprowadzenia na rynek ciężarówek napędzanych CNG obie firmy włączą je do swojej floty.